Sommeren er her

Nå er sommeren kommet og historielaget har vært på en meget vellykket medlemstur til Hamar og Atlungstad brenneri i Stange. Dyktige lokale guider gjorde turen svært minnerik.
Neste medlemstur blir til Dompenhytta 21. august. Ingen felles busstur denne gang - men en vandretur. Se mer om dette opplegget et annet sted på hjemmesida vår.
Blir det brukbart vær kan du denne sommeren bli godt kjent i din egen kommune, så kom deg ut på tur. Finn fram eldre utgaver av vandreboka du har i hylla eller lån den på biblioteket. Seterboka og den nye bureisingsboka er å få kjøpt. Disse kan også være utgangspunkt for fine turer.
Nyt sommeren og finværet. Gå på stolpejakt, besøk kulturstiene, både langs Mesna og i Fåberg, eller finn andre gjemte kulturminner i vår kommune.
Til høsten møtes vi igjen til lokalhistoriske seminarer, ny årbok og mange andre aktiviteter i historielagets mange undergrupper.