En liten oppsummering

Historielaget får stadig mange artige henvendelser fra nær og fjern. Vi får mange spørsmål om eldre slektninger eller bilder. Noen har malerier som de ønsker å få vite hvor motivet er tatt fra.

Vi har hatt brasiliansk TV som i vinter kom for å lete etter slektninger etter utvandreren som skulle til Amerika, men som havnet i Brasil! Der ble han opphavet til 1500 ved navn Olsen som ønsket kontakt med nålevende slektninger.

Noen foreninger ønsker guida turer i kommunen eller foredrag om ulike temaer knytta til vår historie. Og jeg har hatt stor glede av å holde foredrag om lokale originaler eller annen kulturhistorie.

Heldigvis har historielaget gitt ut mange bøker, og vi finner svar på det meste der. Og vi har utrolig mange dyktige medlemmer som bidrar med kunnskap og informasjon når det trengs.
Dette er både moro og lærerikt.

10.03.2024, kl. 1700:
Årsmøte på Fåberg Menighetshus.

13.03.2024, kl. 1830:
Lokalhistorisk seminar på biblioteket.
Svein Amblie: Sykehusbygging og sykdomsbekjempelse på 1800-tallet.