Olav Bøhmer: Lillehammer-reise 1910

ISBN 978-82-90385-72-4

Lillehammer-reise 1910Olav Bøhmer ble født på Lillehammer i 1869, utvandret etter artium til Amerika og ble lege i Chicago. I 1910 vendte han for første gang tilbake til fødebyen. På 1930-tallet skrev han utførlig om turen, senere gjengitt som føljetong i en norsk-amerikansk ukeavis fra 1946. I tillegg hadde Bøhmer gjennom mange år stor korrespondanse med Lillehammerforeningen i Oslo i form av erindringsstoff og andre tekster. Han døde i ensomhet som enkemann i 1948. Per R. Bærøe, pensjonert lege og lokalhistoriker, som tidligere har omtalt Bøhmer og gjengitt noen av tekstene i to av sine lillehammerbøker, presenterer og kommenterer reisebeskrivelsen fra 1910. Fåberg og Lillehammer historielag er utgiver av boka. Den er utstyrt med et rikholdig bildemateriale fra perioden da reisen fant sted.

Bestilling av boken

Dersom du ønsker å bestille denne boken kan du benytte skjemaet i venstre kolonne (eller i bunnen dersom du bruker mobil) på denne siden. Skal du bestille flere forskjellige bøker kan det være raskere å benytte vårt bokbestillingsskjema. Det er muligheter for kvantumsrabatter ved kjøp av flere bøker. Se prislisten.
Dersom du vil bestille fra skjemaet på denne siden så fyll ut navn, postadresse, epostadresse og mobilnummer. Er du medlem av historielaget så kryss av for det. Eventuelle andre beskjeder kan du skrive i meldingsfeltet. Boktittelen legges til automatisk ved sending så det er ikke nødvendig å skrive den i meldingsfeltet. Det er viktig at du oppgir epostadresse og mobilnummer slik at vi kan komme i kontakt med deg dersom det er noen uklarheter. Dessuten brukes mobilnummeret av posten for å sende melding til deg angående pakken.

Bestill denne boken

Se prislisten.