Lillehammer og Fåbergs historie, bind 3

Forfatter: Inger Bjørnhaug

Utgitt 2000

ISBN 82-7847-059-6

Bind 3 omhandler nyere tid – det moderne Fåberg og Lillehammer fra 1914, utbruddet av 1. verdenskrig og fram til i dag. Etter krigen kom nedgangstider, industrialisering, arbeidsledighet og arbeidskonflikter som «torvslaget» i 1931. Kommunesammenslåingen i 1964 var ledd i en sentralstyrt prosess, men samtidig en naturlig følge av lokal utvikling. Handel og reiseliv ble nye grunnpilarer i Lillehammers næringsliv og De XVII Olympiske Vinterleker i 1994 har satt sitt preg på kommunen vår. Hva betyr dette for Lillehammer og Fåberg fram mot år 2000.

Bestilling av boken

Dersom du ønsker å bestille denne boken kan du benytte skjemaet i venstre kolonne (eller i bunnen dersom du bruker mobil) på denne siden. Skal du bestille flere forskjellige bøker kan det være raskere å benytte vårt bokbestillingsskjema. Det er muligheter for kvantumsrabatter ved kjøp av flere bøker. Se prislisten.
Dersom du vil bestille fra skjemaet på denne siden så fyll ut navn, postadresse, epostadresse og mobilnummer. Er du medlem av historielaget så kryss av for det. Eventuelle andre beskjeder kan du skrive i meldingsfeltet. Boktittelen legges til automatisk ved sending så det er ikke nødvendig å skrive den i meldingsfeltet. Det er viktig at du oppgir epostadresse og mobilnummer slik at vi kan komme i kontakt med deg dersom det er noen uklarheter. Dessuten brukes mobilnummeret av posten for å sende melding til deg angående pakken.

Bestill denne boken

Se prislisten.